quienes-somos.jpg

Montessori Solidario

DONAR ON LINE

En 2010 la FAMM ha creado una red que nuclea los ambientes Montessori que reciben niños en riesgo social, tanto en Argentina como en la región, y la ha llamado RED MONTESSORI SOLIDARIO.

La idea principal es que estos proyectos compartan sus logros y necesidades entre ellos mismos y con la FAMM. De esta manera nuestra Fundación puede atender sus necesidades dándolas a conocer entre los Colegios Montessori del pais y la región y entre los organismos internacionales a los que estamos vinculados.

La FAMM colabora directamente con estos emprendimientos de carácter social acompañando la evolución de sus ambientes; visitándolos y asesorándolos con profesores extranjeros invitados; buscando fondos para becar a sus maestras y/o directivos para que  se entrenen como Guías Montessori; recolectando ropa y alimentos como "entrada" de las jornadas de difusión y estando permanentemente a disposición para vincular  inmediatamante necesidades con posibilidades y soluciones.

Por el momento, los ambientes que integran la RED MONTESSORI SOLIDARIO, son:

• Asociación ACER, San Isidro, Pcia. de Buenos Aires: cuenta con 2 guías ya recibidas,becadas por FAMM, y 3 actualmente en formación, becadas en partes iguales por FAMM y por fondos conseguidos por la propia ONG.
  • Hogar de Niños, Zona Norte, Pcia. de Buenos Aires: cuenta con 1 guía recibida en 2011.
  • Mi Casita Montessori, Guatemala: cuenta con una guía Montessori guatemalteca recibida en Argentina en 2010. Este proyecto es liderado por Shirley Yancor, quien recibió una donación de un particular radicado en EEUU, para poder viajar a hacer el curso y para comenzar, luego, su proyecto en Quetzaltenango, Guatemala.

In 2010 FAMM created a network called MONTESSORI SOLIDARITY NETWORK which links all Montessori environments that receive children in social risk, both in Argentina and in the region.

The main idea is that these projects share their achievements and needs among them and with FAMM. In this way, our Foundation can help by spreading the word and informing their needs to Montessori schools around the country and the region, and thoese international organizations in which we are involved.

FAMM collaborates directly with Montessori social projects and actively works with these institutions in the evolution of these educational centres, promoting their establishment and their work, visiting them and providing consultancy with national and foreign staff, finding funds to provide scholarships for their teachers and/or Directors so they can be trained as AMI Montessori Directreses, and organizing campaings of clothes and food donation as voluntary contributions from participants of training events, talks and seminars, and permanently linking the need of social projects with possibilities and solutions.

At this moment, the environmets that make up MONTESSORI SOLIDARITY NETWORK are:

• Asociación Civil Casa del Niño María de Nazaret, Villa Ballester, Provincia de Buenos Aires: it has 2 graduated Montessori Directresses who had scholarships from a private donation and FAMM in 2009, and 2 teachers enrolled at the moment in the training course who have a partial scholarship from a private donation and FAMM. We are in need of fund to cover their registration fees.
  • Asociación ACER, San Isidro, Provincia de Buenos Aires: it has 2 graduated Montessori Directresses who had scholarships from FAMM, and 3 teachers enrolled at the moment in the training course who have a 50 percent scholarship from FAMM and 50 percents funding from donations gathered by the association.
  • Asociación Civil Alimentando Esperanza, Luján, Provincia de Buenos Aires: it has 5 graduates Montessori Directresses. 2 of them received a full scholarship from FAMM, and the rest, a partial scholarship, also from FAMM.
  • Hogar de Niños, Zona Norte, Provincia de Buenos Aires: it has 1 Montessori Directress graduated in 2011.
  • Mi Casita Montessori, Guatemala: it has a Guatemalan Montessori Directress who graduated in Argentina in 2010. This project is led by Shirley Yancor, who received a donation from an individual living in USA, to be able to travel to Bs. As. to attend the course and, to start her project in Quetzaltenango, Guatemala, afterwards.